Pravilna komunikacija u zdravstvenoj zaštiti i među njegovateljima od ključne je važnosti. Do nesporazuma u liječenju često dolazi zbog neprimjerene ili nejasne komunikacije. Kvalitetna komunikacija i odgovarajući odnos između pacijenta i njegovatelja, odnosno između pacijenta i liječnika, imaju snažan utjecaj na poboljšanje ishoda liječenja, a time i na veće zadovoljstvo pacijenata.
- Poštujemo identitet svake osobe i uvijek ih oslovljavamo imenom i primjerenim izrazom poštovanja kad im se obraćamo.
- Nekoliko puta ponavljamo složenije ili osobito važne informacije te ih zapisujemo na komadić papira.
- Strogo izbjegavamo infantilizaciju starijih osoba. Osobama koje boluju od demencije ne obraćamo se kao djetetu (u formi ili sadržaju).
- Pri komunikaciji i pružanju njege starijim osobama poštujemo njihovo dostojanstvo; nastojimo izbjegavati stigmatizaciju određenih ozbiljnih funkcionalnih oštećenja kod starijih osoba (npr. u kognitivnom području).
- Poštujemo njihovu potrebu za sporijim kretanjem i štitimo starije osobe od stresnih trenutaka; očekujemo njihovu sporiju psihomotoričku reakciju i smanjenu pokretljivost.
- Aktivno i s taktom provjeravamo moguće zapreke u komunikaciji (sluh, vid, itd.) i prilagođavamo se situaciji.
- Kako bismo olakšali komunikaciju, ostajemo u vidokrugu starije osobe, jasno govorimo i gledamo ih u oči.
- Ako nismo sigurni, provjeravamo koriste li se pravilno pomagalima.
Ne podižemo glas ako prethodno nismo provjerili sluh starije osobe; razumljivost se pogoršava s godinama te u bučnoj okolini, stoga pokušavamo izbjeći nadglasavanje u razgovoru, s radiom i televizorom i nastojimo ukloniti izvor buke.